maanantai 22. maaliskuuta 2021

Moodboard, elämäntyyliin eläytymisen kollaasi ja kohderyhmä - mitä ihmettä?

Moodboard

Moodboard eli tunnelmataulu on visuaalinen esitystapa, jonka tavoitteena on kuvailla tuotetta, palvelua tai tunnelmaa. 

Minimalismi

Minimalismi-moodboard
Minimalismi-moodboard
  • Selkeälinjaisuus
  • Vähäeleisyys
  • Hillitty ulkomuoto
  • Toiminnallisuus
  • Niukka
  • Geometrisuus
  • Harmonia
  • Seesteisyys

Skandinaavisuus

Skandinaavisuus-moodboard
Skandinaavisuus-moodboard

  • Ajattomuus
  • Toimivuus
  • Selkeys
  • Vähäeleisyys
  • Luonnollisuus
  • Valoisuus
  • Rauhallinen tunnelma

Poptaide


Poptaide-moodboard
Poptaide-moodboard

  • Värikäs
  • Leikkisä
  • Shokeeraava
  • Räiskyvä
  • Röyhkeä
  • Nuorekas
  • Tietoisen realistinen

Elämäntyyliin eläytymisen kollaasi ja kohderyhmä

Elämäntyyliin eläytymisen kollaasin avulla pyritään ymmärtämään tuotteen kohderyhmän tai palvelun asiakkaan maailmaa. Kollaasiin kerätään asiakkaan elämää kuvaavia asioita.

Kohderyhmä määrittelee tuotteen tai palvelun asiakkaan, mitä hän arvostaa ja miten hän elää. Kohderyhmä jaetaan segmentteihin, eli homogeenisiin ryhmiin. 

Luonnonkosmetiikka

Luonnonkosmetiikka-kollaasi
Luonnonkosmetiikka-kollaasi
Luonnonkosmetiikan kohderyhmää ovat naiset, jotka ovat kiinnostuneet luonnollistuudesta, ymäristöstä, kauneudesta ja itsestä huolehtimisesta. Luonnonkosmetiikan käyttäjä arvostaa luonnon puhtautta, mökkeilyä ja rauhaa. Vapaa-ajallaan hän huolehtii itsestään joogaamalla. 

Segmentointi

  • Allergian tai muun terveydellisen seikan takia puhdasta kosmetiikkaa käyttävät
  • Ympäristötietoiset
  • Trendejä seuraavat

Hai-saappaat

Hai-saappaat- kollaasi
Hai-saappaat- kollaasi
Hai-saappaiden kohderyhmää ovat suomalaiset aikuiset. Tyypillinen Hai-saappaan käyttäjä arvostaa luonnossa liikkumista koiransa kanssa. Hän viihtyy puutarhassa, ja on tietoinen osittaisesta omavaraisuudesta. Kohderyhmän henkilö arvostaa työtään ja vapaa-aikaansa. Luonnollisuus ja ulkoilu ovat iso osa hänen vapaa-aikaansa.

Segmentointi

  • Vapaa-ajallaan paljon ulkona liikkuvat 
  • Klassikoita ja designia arvostavat
  • Ympäristötietoiset ihmiset (pitkää käyttöikää arvostavat)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Työharjoittelu: Näyttö

Myymäläharjoittelun näyttö on kaksiosainen, ja siihen kuuluu sekä esillepanon että kampanjan tekeminen. Näyttötöiksi valitsin joulukuun vaih...