Moodboard
Moodboard eli tunnelmataulu on visuaalinen esitystapa, jonka tavoitteena on kuvailla tuotetta, palvelua tai tunnelmaa.
Minimalismi
 |
Minimalismi-moodboard |
- Selkeälinjaisuus
- Vähäeleisyys
- Hillitty ulkomuoto
- Toiminnallisuus
- Niukka
- Geometrisuus
- Harmonia
- Seesteisyys
Skandinaavisuus
 |
Skandinaavisuus-moodboard |
- Ajattomuus
- Toimivuus
- Selkeys
- Vähäeleisyys
- Luonnollisuus
- Valoisuus
- Rauhallinen tunnelma
Poptaide
 |
Poptaide-moodboard |
- Värikäs
- Leikkisä
- Shokeeraava
- Räiskyvä
- Röyhkeä
- Nuorekas
- Tietoisen realistinen
Elämäntyyliin eläytymisen kollaasi ja kohderyhmä
Elämäntyyliin eläytymisen kollaasin avulla pyritään ymmärtämään tuotteen kohderyhmän tai palvelun asiakkaan maailmaa. Kollaasiin kerätään asiakkaan elämää kuvaavia asioita.
Kohderyhmä määrittelee tuotteen tai palvelun asiakkaan, mitä hän arvostaa ja miten hän elää. Kohderyhmä jaetaan segmentteihin, eli homogeenisiin ryhmiin.
Luonnonkosmetiikka
 |
Luonnonkosmetiikka-kollaasi |
Luonnonkosmetiikan kohderyhmää ovat naiset, jotka ovat kiinnostuneet luonnollistuudesta, ymäristöstä, kauneudesta ja itsestä huolehtimisesta. Luonnonkosmetiikan käyttäjä arvostaa luonnon puhtautta, mökkeilyä ja rauhaa. Vapaa-ajallaan hän huolehtii itsestään joogaamalla.
Segmentointi
- Allergian tai muun terveydellisen seikan takia puhdasta kosmetiikkaa käyttävät
- Ympäristötietoiset
- Trendejä seuraavat
Hai-saappaat
 |
Hai-saappaat- kollaasi |
Hai-saappaiden kohderyhmää ovat suomalaiset aikuiset. Tyypillinen Hai-saappaan käyttäjä arvostaa luonnossa liikkumista koiransa kanssa. Hän viihtyy puutarhassa, ja on tietoinen osittaisesta omavaraisuudesta. Kohderyhmän henkilö arvostaa työtään ja vapaa-aikaansa. Luonnollisuus ja ulkoilu ovat iso osa hänen vapaa-aikaansa.
Segmentointi
- Vapaa-ajallaan paljon ulkona liikkuvat
- Klassikoita ja designia arvostavat
- Ympäristötietoiset ihmiset (pitkää käyttöikää arvostavat)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti